Aside

Schrijven?

Schrijven geeft mij het gevoel dat ik kan maken/scheppen/creëren wat ik wil en niet heb.
Zoals een mooie eigen plek, het moment waarin ik wil zijn, met de dingen die ik erbij wil hebben, hoe ik alles wil hebben. Pure fantasie dus. Schrijven brengt mij dichterbij. Dichterbij schoonheid, niet de schoonheid van glossy’s (alleen), maar de schoonheid zoals ik die in me hersenen heb, ervaar.
Wat ik voel kan ik dus uit mijn vingers halen, door te schrijven, creëren, scheppen.
Het geeft een prachtig gevoel wanneer ik eenmaal schrijf, dan kom ik dichterbij wat ik wil maken, komt wat ik ervaar beter tot uiting. It’s an attempt to catch beauty, writing.
Maar wanneer ik het verhaal afrond en terugkijk, zie ik dat ik er niet ben, dat de betovering is verbroken. Soms ervaar ik dat bij het typen of schrijven van de eerste zin waar dat gebeurt, maar soms is het tasten in de duister, ik kom er nooit achter.
Maar dan heb ik wel een voldaan gevoel en is het onderwerp voor dat moment afgedaan.
Reality kan soms een harde hit zijn, maar die komt niet altijd in een verhaal voor, die komt in de vorm van een zin die niet bedoeld was.

Leave a Reply

