Zo mijn leven

De dagen van mijn leven bestaan uit het grijpen van gevoelens. Ik sta dagelijks op om een gevoel te constateren. Daar knaag ik dan verder op, dat bepaald hoe de dag eruit ziet. Een zonnige hemel zit soms vol tekens met witte veren, soms is een zonnige dag een dag vol palmbomen en en blauwe hemels, ook al ben ik heel de dag gewoon tussen hoge gebouwen. Een regenachtige dag breng ik door achter een raam vanwaar achter ik druppels van het dak zie vallen, ook al zit ik aan het werk achter mijn pc. Nu en dan verloopt een dag met het inrichten van mijn woning, terwijl ik gewoon in de bus zit en naar het werk ga of in de stad loop. Nu en dan kan een ander geval zich aandienen. Ik vecht ertegen of neem het zonder tegenstribbelen aan. Op bepaalde dagen overlappen de gevoelens elkaar. Ik ga dan van palmbomen naar gesloten ramen naar witte veertjes. Er zijn nog meer, maar die hebben woorden niet aan zich laten binden. Het blijft een doelloos graaien naar ongrijpbare geesten. Wat mij betreft: ik laat mij grijpen maar geef niet altijd over. Ik laat mij vullen maar neem niet altijd over. Ik knaag en bijt en trap en zuig. Aan gevoelens die zich bij mij aandienen of als dwaalgeesten die mij voorbijgaan.

Posted from WordPress for BlackBerry.

Leave a Reply

