Bloemetjesblad

Een tafel vol bloempjes.

Niet in een vaas,

Niet op het kleed

Maar op het blad.

Een volledig volle blad, omdat mijn geest eens leeg zat.

Leeg zat, als met een gat.

Een groot gehucht, zonder jou.

Mijn geest is als een gat, maar een vol gat.

Een volledig volle gat, net als een bloemetjesblad.

Maar dan met jou. Vol van jou. Of een vergulling, een vergulde jou.

Een vergulling van jou.

Vult mijn geest en ik vul niet een vaas, niet een kleed, maar het tafelblad.

Vol met bloempjes, die ik niet wil krijgen.

Van jou.

Leave a Reply

