Losbol in mijn kop

Er zit een losbol in mijn kop en zij wil graag naar het cafe. Zij draagt zwarte netkousen en haar afro paradeert mee.
De losbol in mijn kop wil pompelmoes en een jaguar om in te rijden. Een open-kap uitvoering, zodat de hele buurt, bekenden en vreemden kunnen zien dat zij het is en ik het niet ben.

De losbol in mijn kop wil mannendrank en zwarte koffie en de vriend van Marjolein en de kleren van Fenny. Savonds kan zij niet slapen. Overdag is zij trots en lacht als een opgejaagd wijf. Alle mannen kijken haar aan.

De vrouwen schudden het hoofd en de mannen lachen openlijk. Met een grijns. Ze gluurt naar de vriend van Marjolein en wil de kleren van Fenny.

Ze draagt haar haar altijd mee.

Haar netkousen zijn gescheurd, maar die vervangt ze niet. Dat wilt ze niet.

Maar wel heel graag naar een cafe. Met de vriend van Marjolein, in de kleren van Fenny. Niemand wilt met haar mee. Een jaguar, openkap-uitvoering. En naar huis neemt ze goedkope wijn mee.

Misschien is ze dan weg, de volgende dag. Nadat ze is geweest. Die rode lippen-lak gooi ik dan weg. Ik zak haar haar en haar kleren wassen en geef aan Fenny terug, haar laarzen. De vriend van Marjolein, wat moet ik daarmee? In de drukte kwijtraken.

2 thoughts on “Losbol in mijn kop

Leave a Reply

