Vandaag wil ik

Vandaag wil ik
met mijn wang op tafel liggen
in het niets staren
droevig en verdrietig zijn

zoals de hemellucht
zich rondom mij heeft omhuld
zo, wil ik zijn
stil en grijs
verdrietig
van fantoompijn

Vandaag wil ik
als het weer
koud en rustig
zijn

Met mijn wang op het bed
in het niets staren
huilen
zonder mimiek
hete vloeiende
koude druppelende
tranen
alleen zijn
koud zijn
verdriet belijden
om wat mij pijn doet
om wat mij schaadt
wat geen ander ziel
op deze aarde
wat aangaat

Want mijn ziel
heeft zich
met de geest
van de dag
verbonden
de kille
koude dag
waarin ik
me thuisvoel
niet alleen ben
weet,
dat ik terecht ben

Leave a Reply

