Ik wil niet dat Je naar mij toekomt
wanneer ik schoongewassen ben
en blink
en het vuil onder mijn nagels
niet meer te zien is

Ik wil dat niet
Ik wil het niet meer

Ik wil niet dat denken aan Jou
(in mijn hoofd) een soort zonsopkomst
met witte ramen
en zomerjurkjes met bloemen
voorstelt

Ik wil hebben dat
Je bij mij bent
wanneer ik vies en vuil ben
en het vuil onder mn nagels,
van de stof in mijn kamer
en het vuil van het krabben achter mijn nek
zichtbaar is

Ik wil hebben dat ik dan ook besef
dat Je er bent
en bij mij wilt blijven
En beseffen
dat je bij mij wilt zijn
niet omdat ik vies ben
zoals bij mij schoon zijn

maar gewoon omdat
Je heel veel van mij houdt
Misschien zal ik dan
de bloemetjes
en het jurkje tolereren
en zal ik het niet erg vinden
dat mijn hoofd
alternatieven biedt
omdat wat wezen moest
niet veilig was

Ik kan Je hier niet vinden
hoezeer ik dat ook wil
hoe hard ik mijn ogen ook sluit
wanneer ik dat wens
Ik kan de projectie niet ongedaan krijgen
mijn zelfrechtvaardiging snijdt in mijn beenderen

Leave a Reply

